دومین دوره جشنواره سراسری عکس آب

جشنواره سراسری عکس آب
جشنواره سراسری عکس آب

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نظر دارد به منظور بزرگداشت روز ملی آب در تاریخ ۱۱ اسفندماه ۹۵ اقدام به برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری عکس آب  با موضوع ” بحران آب ” نماید.

امروز واژه آب در سرزمین کهن و اساطیری ما بیش از هر چیز تکرار می شود، سال ها استفاده نادرست از این مایه حیاتی و عدم فرهنگ سازی مناسب و نادیده گرفتن اهمیت آب در توسعه بخش های مختلف کشور و تبیین نشدن مکانیزم درست استفاده از آب ما را به بحران آب به شکلی جدی روبه رو کرده است. بخش های کشاورزی ، صنعت ، معدن و همچنین مصارف خانگی در این بین نقش تعیین کننده ای دارند .کمپین های مختلف آب در چند سال اخیر نشان می دهد که این بحران جدی است و برای رسیدن به فرهنگ درست مصرف کردن نیاز به ابزار رسانه و فرهنگیان جامعه ضروری است. بدون تردید مشارکت هنرمندان ، اصحاب رسانه و با توانایی آنان در ارائه هوشمندانه و ظریف بحران آب و فراگیر بودن اثرات آنان ،نقش بسیار برجسته‌ای در آگاه سازی جامعه از ابعاد وضعیت موجود دارد و تشویق آنان برای مشارکت در اجرای برنامه‌های بهبود مدیریت آب می تواند راهگشا باشد. از این رو سعی داریم تا با دیدی مستند و خلاق به مقوله آب و بحرانی که سالهاست با آن رو به رو هستیم نگاه کنیم و پیامد های حاصل از آن بتواند در اشاعه فرهنگ درست استفاده بهینه از آب را در جامعه گسترش دهیم.

پوستر جشنواره

پوستر جشنواره

مقررات

۱- شرکت در مسابقه برای تمامی گروه‌های سنی مختلف و کلیه عکاسان اعم از حرفه‌ای و آماتور آزاد است

۲- عکس ها باید در منطقه جغرافیایی ایران عکاسی شده باشد.

۴- این جشنواره به صورت تک عکس برگزار می شود

۳-  هر شرکت کننده می تواند فقط ۷ فریم عکس ارسال کند

۵- عکس‌های ارسالی می‌توانند شامل همه‌ی ژانرهای عکاسی باشند و ویرایش نرم‌افزاری و چیدمان در زمان عکاسی مجاز است. عکس‌ها می‌توانند فتومونتاژ و ترکیبی باشند یا مستند؛ با موبایل یا دوربین ثبت شده باشد . هرچند اثر ارسالی نباید از حالت عکس خارج شود.

۶- علاقمندان می توانند عکس های خود را با فرمت jpg ذخیره و با سایز اصلی تا حجم ۲۰ مگابایت ارسال کنید

۷-به دلیل ایجاد رقابت و پویایی در میان عکاسان از پذیرش آثار برتر جشنواره‌های مختلف در این جشنواره معذوریم

۸- ارسال عکس ها فقط از طریق سامانه سایت www.waterpic.ir پس از ثبت نام امکان پذیر است. روشهای دیگر اعم از ارسال  پستی و ایمیلی و ارسال در شبکه های اجتماعی پذیرفته نیست

۹- آثار از طریق دیجیتال و با استاندارد ترین مانیتورها برای داوران نمایش داده خواهد شد و لذا در ویرایش و تنظیمات تصویری اثر ارسالی نهایت دقت شود

۱۰-  ارسال اثر و شرکت در مسابقه به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس ها ست. در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله، عکس ارسالی حذف شده و عواقب حقوقی آن متوجه ارسال کننده خواهد بود.

۱۱-  به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا کند. گواهی حضور و پس از چاپ کتاب، یک جلد کتاب جشنواره داده خواهد شد

۱۲-  برگزار کننده حق استفاده از عکسهای پذیرفته شده را در نشریات، مطبوعات، سایت های اینترنتی، در ارتباط با این مسابقه را با ذکر نام عکاس داشته و به نمایش در آوردن آن‌ها در سایر مکان‌ها (با ذکر نام عکاس) را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

۱۳ – عکس های ارسالی نباید دارای امضا، نشان، پاسپارتو، حاشیه، قاب و هرگونه نشانه تصویری باشد.

۱۴- شرکت در مسابقه و ارسال عکس به معنای اعلام موافقت با تمامی مقررات مسابقه و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده است.

اعضاء دبیرخانه

رئیس جشنواره: آقای مهندس محمد حسین شریعتمدار

دبیر جشنواره: خانم مهناز شعبانی

دبیر اجرایی جشنواره آقای بابک ولی زاده

دبیر خانه اجرایی : کلوپ عکس ایران

هیأت داوران

آقایان : فرزاد هاشمی ، آرش حمیدی ، سعید عامری

گاهشمار جشنواره

آخرین مهلت ارسال آثار: ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۵

انتخاب و داوری عکس‌ها: ۳۰  بهمن ماه ۱۳۹۵

اطلاع رسانی عکسهای پذیرفته شده: ۵  اسفند ماه ۱۳۹۵

مراسم اهدای جوایز: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ همزمان با همایش روز ملی آب

جوایز

۱- نفر اول دیپلم افتخار و تعداد ۳ سکه تمام بهار آزادی

۲- نفر دوم دیپلم افتخار و تعداد ۲ سکه تمام بهار آزادی

۳- نفر سوم دیپلم افتخار و یک سکه تمام بهار آزادی

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به دبیرخانه دومین دوره جشنواره سراسری عکس آب به آدرس تهران، خیابان طالقانی، کوچه پانزده خرداد، ساختمان اسکویی، پلاک ۶، طبقه دوم، واحد ۸ مراجعه فرمایید.

و یا مراجعه به سایت دومین دوره جشنواره سراسری عکس آب به آدرس www.waterpic.ir

تگ ها

آیا به اینها هم علاقه مند هستید ؟

یک نظر در: “دومین دوره جشنواره سراسری عکس آب”

  1. Ally می‌گه:

    Fantastic article. I’ve seen quite a few articles lately about elianimting performance reviews entirely, so I’m happy to see a viewpoint that they can be extremely valuable, but only if done correctly. I’d hate to see companies throw the baby out with the bathwater.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسپانسر ها

مطالب برتر امروز